Thursday, May 6, 2010

KUCUKLERDEN GULDUREN ANEKTODLAR II


KUCUKLERDEN GULDUREN ANEKTODLAR II

Haftanin yildizi secildigi icin hediye alan Quang ertesi gun yaptigi hatadan dolayi kucuk bir ceza almisti. Ogle vakti,cocuklarin uyku saatinde odaya girdigimde Quang a verdigim hediye masamda duruyordu.Bir de uzerine birseyler yazilmis ufak bir kagit vardi. Kagit da sunlar yaziliydi:
Ogretmenim bugun seni cok uzdum. Ozur dilerim lutfen beni affet. Ben bu hediyeyi haketmiyorum. O yuzden geri veriyorum. Bir daha yapmayacagim,soz veriyorum.

Cocuklarla scrabble oynuyorduk. Sure dolunca herkes kalemleri birakip bulduklari kelimeleri soyluyor,puanlandiriyor oyun sonunda da kazanani tayin ediyorduk. Sure bitmis ,ben ilk grubun kelimelerini kontrol ediyorken cocuklar Anh Ngoc un yeni bir kelime yazdiklarini soylediler elindeki small board a. Neden yaptigini sordugumda “yeni aklima geldi” seklinde cevapladi ama digerleri bunun haksizlik oldugunu soyleyince ben de” bu seferlik senin puanini hesaplamayacagim,cunku kural disi davrandin” demistim. Tenefuste sinifa girdigimde bilgisayarimin uzerinde cocuklarin yarismalar icin kullandigi small board vardi ve ters cevrilmis sekilde duruyordu.Sinifta sadece Anh Ngoc vardi. “Anh Ngoc herhalde sen unuttun bunu burda” dedim. “Ters cevir ogretmenim” dedi. Ters cevirip baktigimda Anh Ngoc un bana yazdigi su notla karsilastim:
“Ozur dilerim ogretmenim.Ben iyi bir ogrenci degilim. Lutfen beni affet.” Ben bunlari okurken Anh Ngoc un gozyaslari akmaya baslamisti bile. Bir taraftan agliyor bir taraftan elindeki mendille gozyaslarini siliyordu. Kucuk bir konusma sonrasinda sarilip meseleyi cozmus olduk.

Rahatsizlanip okula gidemedigim bir gunde cocuklarin gunluklerine yansiyanlar:
Bugun cok uzgunum cunku ogretmenim gelmedi. Cunku o hasta disciye gitti.
Bugun ogretmenime dua ettim cunku o bugun cok hasta.
bugun cok uzgunum ogretmenim gelmedi,ruyamda ogretmenimi gordum,gelmisti bize ders anlatiyordu,uyandim gercek degilmis.

Yalan soylemenin ne kadar kotu bir aliskanlik oldugundan bahsettigimiz hafta Quang gunlugune sunlari yazmis:
Anneme yalan soyledim o da beni cezalandirdi.Hakettim.

5 comments:

Ayse Kubra Coskun said...

songul "gulduren notlar" diyorsun baslikta ama... sanki bunlar uzerine daha cok goz yasi dokmussun gibi... merak ediyorum, vietnamda bu tabiattaki ogrencilerle degilde baska bir yerlerde mesela Amerikada daha farkli tabiatta ogrencilerle hasir nesir olsaydin bumca yil... nasil bir mecraya akardi tabiatin... ilginc vesselam...

SDG said...

Kubra Abla, Amerika dan dondukten sonra demistim ya "Turkiyeden geliyor olsaydim yorumlarim belki cok daha farkli olurdu ama Vietnam gibi insanlarin kavga etmedikleri,sakin, sayginin esas oldugu bir ulkeden gelince Amerikalilar bana fazlaca kavgaya hazir, heyecanli insanlar gibi geldiler" diye..Galiba herkes bulundugu yere ve sartlara gore sekilleniveriyor farkinda olmadan.hani ben sabri ogrendim, cok sakinlesdim diyemem belki ama eskiye nazaran belki birazcik daha frene basmis olabilirim. Orda olsaydim,ogrencilerim Amerikali olsaydi ne olurdu?onlar heyecanli ben heyecanli..bulurduk ortasini herhalde:) bilmiyorum dogru anladim mi demek istedigini:)

NHACF.COM said...

Đây là trang nhạc của các webmaster vn nhacf.com - được viết với mục đích chỉ để nghe nhạc.

Trang nhạc trình bày đơn giản nhanh gọn chuyên nghiệp, nghe nhạc nhanh, tìm kiếm bhát dễ dàng.

Mới chỉ có ít người biết đến. nhưng nhacf được dân lập trình đánh giá rất cao về chất lượng và cách thể hiện.

Để làm trang web giống như nhacf.com, bạn có thể dùng blogspot để tạo & copy sourcecode của nó ở đây

Phù hợp với ~ người có sở thích đơn giản nhanh gọn và muốn khám phá..

Sumeyra Tosun said...

Songul, yok mu devami?

SDG said...

Var Sumeyra..en kisa zamanda tekrar yazmaya calisacagim ins.

Post a Comment