Thursday, October 14, 2010

KUCUKLERDEN GULDUREN ANEKDOTLAR III


KUCUKLERDEN GULDUREN ANEKDOTLAR III
Vietnamca tonlamali ,tek heceli bir dil..ayni kelime farkli tonlamalarla bazen 5/6 farkli manaya gelebiliyor. ..Biz cok beceremedigimiz icin tonlamali konusmayi ,yazildigi gibi duz soyluyoruz (en azindan cocuklarin isimlerini)..Ogrencilerimden bir tanesinin ismi Anh Ngoc (An nop)..Ngoc genizden cikariliyor fakat Anh Ngoc okula basladigindan beri ismini bizim gibi duz soyler olmus.. Annesi bir gun duzeltmis;” Kizim senin adin Anh Ngoc(genizden cikararak), Anh Ngoc (duz) degil”..”Hayir” demis bizimki..Ogretmenim “Anh Ngoc (duz ) diyor,benim adim Anh Ngoc”…

Quang bir gun derste , ben birseyler anlatiyorken parmak kaldirdi. Dersle alakali birsey soracak sandim..”Ogretmenim cok konusuyosun” dedi:)))))))))))

Bir gun moral dersinde anne sevgisi ile alakali bir sarki dinletiyordum cocuklara..Kirkayak anne ile cocugu arasinda gecen bir clip…ben video ya dalmis izlerken cocuklarin tepkisini ogrenmek icin soyle bir dondugumde bir de ne goreyim? Agliyorlar:) unutmusum onlarin daha anne kuzusu olduklarini.. (Loving Mother: http://www.youtube.com/watch?v=Aeks7C7m30o)

Ogrencilerimden bir tanesi annesine demis ki, “Anne Mrs. Songul`e sarilmayi cok seviyorum.” Annesi “Neden” demis.” Cunku coooook guzel kokuyo”:)

Cocuklara Ingilizce dersinde “tesekkur mektubu” yazmayi ogretiyordum..”Haydi simdi siz herhangi birsey icin tesekkur mektubu yazin bakalim “demistim..Quang( Nam-i diger Mr. Scientist) soyle yazmis: “ Anne partiye gidip eve gec geldigin icin cok tesekkur ederim” Ayrica suanda Amerika`dasin..yine tesekkur ederim”..Guleyim mi uzuleyim mi bilemedim..

Cocuklarin gunluklerine yansiyanlar ise nasil bambaska bir dunyaya sahip olduklarini gosteriyor…
“Cok az TV izledim cunku kor olmak istemiyorum. “(Science dersinin etkileri)
“Yemekten once ellerimi yikadim germ leri oldurmek icin…ama sabunla yikadim hemen olsunler diye..”(Science+Moral)
“Bana yeni ve guzel seyler ogrettigin icin cok tesekkur ederim”
“Bahji benden dusuk not aldi ama gulmedim” (Moral)

Sanirim mouse u fazla kullanmaktan bir suredir bilegim agriyor.Gecenlerde sarmistim,cocuklar da sormustu ne oldu diye.Ben de mouse u fazla kullanmaktan oldu demistim..Ertesi gun bir tane veli “ Gecmis olsun evinizde fare varmis, gorunce korkup dusmussunuz bileginiz incinmis,iyi misiniz?” deyince basladim gulmeye..Bu nasil bir hayal dunyasi…?

Hergun, genelde ayni seyleri yazdigi icin, Quang in gunlugune soyle not dusmustum;” Farkli seyler yazmaya calis,mesela hislerini soyle..nasil hissediyosun kendini” seklinde..Ertesi gun soyle yazmis “ Bugun hergun ki gibi normal bir gundu:) yine okula gittim,yine ders yaptim”:) Bugun normalim:)


Science quiz in den biraz dusuk not aldigi icin aglayan Hi` ye Quang ve Bang in tepkisi; “Never gonna give you up” :)

4 comments:

Urfa Tutkunu said...

Çok tatlılar. Demek fareden korkup düşmüşsün haaa =) Çok güldüm. Çocuklar apayrı bir dünyalar adeta.

Sumeyra Tosun said...

Cok eglendim yine. Hergun sitcom cekiyorsunuz gibi gorunuyor orda.

"Bir de bana sor" dedigini duyar gibiyim.

Devamini bekliyorum :)

Ayse Kubra Coskun said...

bana da sorabilirsin :))))))))

Songul Dogan Ger said...

:))))))

Post a Comment