Thursday, September 3, 2009

Sakızlı Etimek Tatlısı


Sizde Bolulu Hasan Usta'nın Sakızlı Muhallebisini özleyen o hasret grubunun içerisinde misiniz?
Sizde sütlü tatlıları pek sevmem, zaten yapmasını da beceremem diyenlerden misiniz?
Sizde hem hafif, hem pratik hemde lezzetli bir tarif arayanlardan mısınız?
Cevabınız EVET'se o zaman doğru zamanda, doğru yerdesiniz :))
Bu Tatlıyla ilk tanışmam Fatma'nın evinde olmuştu, akşamın ilerleyen saatlerinde ikram ettiği zaman kilo alırım korkusuyla tabağımdaki dilimin yarısından çoğunu mutfağa giderek geri bırakmamla başlamıştı bütün pişmanlığım. Tabağımdaki bu taddan bir çatal alıp ağzıma atınca neden nasibimi teptim diye içimden baya bi hayıflanıp, üzülmüştüm. Ağızda bıraktığı o muhteşem eşssiz tadın vermiş olduğu cesaretle hem bıraktığım kısmı gidip geri aldım hemde bu tadı birdaha nerden bulacağım düşüncesi ile 2 dilim daha ekstradan rica etmiştim. O gün yediklerim bana yağ olarak geri dönmüş olsada yaptığımdan pişman değilim :)))) Birdaha olsa birdaha yerim :)))
Tarifini aldığımda tutturabildiğim ender sütlü tatlılardan biridir bu, robotum bozulana kadar haftada en az iki kere yapıyordum, şimdilerde ise çok özlediğim bir tatlı olarak hayallerimi süslerken sizinle de paylşayım istedim, yeni bir robot alana kadar galiba şimdilik bende bu resimlerle iadare etmem gerekiyor, hani olurda tarifi deneyip bir bak bakalım seninki gibi olmuş mu diyen hünerli ellerin tekliflerine de açık olduğumu burdan ilan ediyorum efendimmmm :)))

Malzemeler
  • 1 lt süt.
  • 3 kahve fincanı un.
  • 3 Yemek kasigi misir nisastasi
  • 10 yemek kaşığı şeker.
  • 1 stick (8 yemek kaşığı veya 125 gr) tuzsuz tereyağı ya da yarım stıck tereyağı + 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet falım damla sakızı (benim gibi damla sakızını çok seviyorsanız iki tane de kullanabilirsiniz)
  • İsteğe göre 1 paket vanilya
  • 1 paket tuzsuz Etimek (Bulamaz iseniz herhangi bir tanesi de olabilir)

Karamelize için

  • 1 su bardağı şeker.
  • 1 su bardağı ılık su

Yapılışı

  • Yag orta ateste eritilir, kopurmeye basladiginda un ilave edilir.
  • Unla yağ ortalama birkaç dakika kavrulur, süt yavaş yavaş ilave edilir ve topaklanmaması için sürekli karıştırılır.
  • Kıvamı muhallebi gibi olduğunda şeker ilave edilir, eğer çok sert kıvamlıysa birazdaha süt ilavesiyle inceltebilirsiniz ya da benım gibi hazelnut cremasından biraz ekleyebilirsiniz.
  • Damla sakızı küçük parçalara ayırıp muhallebinin içine atıp sakızların erimesini sağlayın.
  • Ocağın altını kapattıkdan 5 dakika sonra vanilya ekleyip karıştırın.

  • Şekeri orta ateşte hafif yakıp üzerine ılık su ilave ederek pürüzsüz bir şerbet elde edene kadar karıştırın.
  • Fokurdamaya başlayınca altını kapatın.
  • Muhallebinin yarısını robotda en az 10 dakika çırpın (El mikseri aynı tadı vermiyor)
  • Büyük boy borcamı hafifçe ıslatın ve suyunu süzün.
  • Çırpılan muhallebiyi borcama dökün. Kalan diğer yarısını da en az 10 dakika çırpın.
  • Etimekleri birer birer şerbetin içine atıp önlü arkalı şerbetleyelin.

  • Muhallebinin üzerine etimekleri sırayla dizin. Artan şerbeti kaşıkla etimeklerin üzerine tekrardan dökebilirsiniz

  • Çırpılan diğer muhallebiyi etimeklerin üzerine dökün.
  • En az 1 gece buzdolabında bekletin.
  • Dilimleyerek üzerini istediğiniz şekilde süsleyip servis yapın.

***Afiyet olsun, yaptığınızda beni çağırmayı unutmayın :)) Resimlerin daha yakından incelemek isterseniz üzerlerini tıklayabilirsiniz.

21 comments:

Esra said...

aman Allahim ,aman Allahim bunlar ne booylee... bari ramazandan soona gonderseydin. midem adeta cigiriyo. Allah razi olsun sekerim,iki tarifi de deniycem ins...

Remziye said...

Bu tatliyi bir de dondurmali deneyin...mukemmel otesi...ben sansli kisilerdenim, Nurdan`nin yaptigi bu guzel tatliyi yiyebilme firsatini yakaladim bir kac kez :) darisi diger arkadaslarin basina :P

Neslihan said...

süpersin nurdancım,inşallah yapabilirim birgün(çok girmem bu işlere ama)ellerine sağlık canım.oh oh maşallah..yap götür mübarek çok güzel gözüküyo:)))

isil kubra said...

Bence hepiniz harikasiniz sitenizi cok begendim
Ozellikle Elif in yazilari Dunyada neler olup bitiyor ve bunlarin topluma yansimasi cikarilan sonuclar
Magazin haberlerini sevmiyorum ama yazarlarin gunumuz veya gecmis tarihteki yazarlarin eserlerinin yorumlari kisaca demek istediklerine cok kisa surede sahip olmak bana cok buyuk bir haz veriyor tipki tatlidan istihanizin acilmasi gibi bir sey bu.Tebrikler hepinize

Nurdan Ozarslan said...

Kubra ablacim, yorumlarinla bizleri yanliz birakmadigin ve o guzel dusuncelerini bizimle paylastigin icin tesekkurler, anlatmak istedikleriniz ozetle cok guzel betimlemissin :)

Vildan said...

yine güzel tariflerine bir güzelini daha eklemişsin.bayramda ikram olarak ne yapsam diye düşünüyordum.beni bu dertten kurtardığın için çok teşekürler canım kardeşim benim.

Nurdan said...

Ayya ayy tesekkur ederim ablacim :) Guzel iltifatlarinla beni mutlu ediyorsun ;)
Kesinlikle tavsiye ederim, mutlaka bayrama yap, hatta yaptiginda beni de cagir :D

vildan said...

ne demek ben teşekkür ederim. inşallah bayrama bu tatlıyı yapmayı düşünüyorum.yeni tariflerini sabırsızlıkla bekliyorum.

Derya Marasli said...

canimcigim,inan kactir tesekkur edecegim,tariflerini bizlerle paylastigin icin,buguneymis...

bu kadar genc ve guzel bir bayandan,bu kadar maharetli eller...sen ne yapsan enfes oluyor...eskisehirlilerin methini duymustum,ev arkadasimda ogrenciyken,oda sivrihisar'liydi...o da ne yapsa guzel olurdu...sizin genlerde var galiba...

estetik yonuylede guzel,tad olarakta...herseyi kare kare cekmissin,detayli yazmissin.tesekkurler...cok ugrasmissin.harikasin,basarilarinin devamini dilerim....

sen neden burada bir pastane isine girismiyorsun,burda bu is uzerine okumuyorsun...gercektende super is var,kabiliyetlisin,estetiksin...greencardli birileriyle ortak is yapabilirsin...inan bayilir herkes...minik sevimli bir yer..bizlerde geliriz mamalarini gorturmeye...

hadi canim,sagolasin...kadir geceni ve bayramini kutlarim...festivalde gorusuruz ins...sevgilerimle derya ablan...kiss you

Anonymous said...

Nurdancım bu tarifini denedim ama bir farkla. Bir gün dolapta bekletemedik, yaptıktan dört saat sonra yedik :) Herkes bayıldı. Ellerine sağlık ve bu güzel tarifleri bizlerle paylaştığın için teşekkürler. Müsaden olursa ben de denediklerimi şahsi blog sayfamda yayınlamak istiyorum, tabi kendi resimlerimle :)

Nurdan Ozarslan said...

Begendigine sevindim canim, buzdolabinda beklediginde emin ol tadi en az iki kat daha artiyor, tecrubeyle sabit, tescilli ve de onayli :D
Tabi ki yayinlayabilirsin tarifi ama kaynak gostererek olur mu :))) Maksat bizimde senin blogunda bedavadan reklamimiz olsun :)
Bu arada blogunun adresini benimle paylasirsan sevinirim, hangi tariflere yer verdin cok merak ediyorum
Selamlar

hertelden said...

Nurdancim mukemmel gorunuyor mutlaka deneyecegim.Ya acayip canim cekti evde malzeme eksik bak sen ya ..canim ellerine saglik...

esraaaaaaaaaaaaaaaaa said...

tatlın muhteşem gözüküyo teyzemde benzerini bayramlarda yapar tadına doyamazdık ben de deneyim inşaallah en kısa sürede çok güzel gözüküyor ellerine sağlık canım benim:)

ayse sumeyra ozarslan karakoc said...

fistikim:)yarin annemler gelicek yemege.malum omer ve mehmet abim istanbulda.zeynepleride cagirdim. ne zamandir bu tatliyi denemek istiyordum ama 2 kisi icin cok fazla:)yani bizim gibi sisko iki kisi icin:)))) insallah yarin yemekten sonra ikram edicem. kaynak belirtmeyide unutmayacagim:)
opuldun koskocaman:)))

Nurdan Ozarslan said...

Aysecim, oncelikle tarifi denedikden sonra keske neden daha once denemedim diye hayifalanacaksin bunu garanti ederim ama tabi kivamini tutturabilirsen :)) Turk Festivaline de buyukce bir tepsi yapip goturmustum, kapis kapis gitti, keske daha cok yapsaydin diye kizmislardi bana :) bu arada guzel bir tercih yapmissin, aksam yemegi sonrasi icin cok guzel gider, ev ahalisinin yorumlarinin hepsini bekliyorum ona gore :)) bakalim seninkisi nasil olacak??
Herkese cok selam ;)

NuRc@n said...

Tatlım ya tatlı mükemmel senin anlatımın daha da mükemmel:))hemen ilk fırsatta yapiciiiiimmm,tabi senin ki kadar mükemmel olurmu oda ayrı bi konu neyse tr.ye gelince bir jüri edasıyla tadına bakarsın;)

nUrC@n... said...

işte BUUU!! dedirtecek bir tatlı...ama tatlım herşey bir yana senin yorumların ayrı bir güzellik katmış,tatlıyla tanışmanızın tarihçesini de yazıp adeta talıyı efsaneleştirmişsin,derhal yapiiciiiiiiimm,Tr.ye geldiğinde de senin bir jüri edasiyla tatlıyı tatmanı izleyeceğiimm:))...

Nurdan Ozarslan said...

canim benim, iltifatlarinla beni simartiyorsun :)
o senin guzel gormenden kaynaklaniyor bence :)
TR'ye geldigimde ikramlarini tatmak icin sabirsizlaniyorumm :)

nUrC@N... said...

aayyy tatlım sen bi gel ben sana neler yaparım:)

Nurdan Ozarslan said...

Merak ettim, neler yaparsin? :D
Ona gore gelis tarihimi erkene alim :))

nUrC@N... said...

ııımmm bi düşiniim neyse sürpriiizzz söylememm;)...

Post a Comment