Thursday, July 30, 2009

Dublörün Dilemması

Yazları Türkiye’ye gitmenin en güzel yanlarından biri de, yeni çıkan ya da arkadaşlarımın şiddetle tavsiye ettiği kitapları alıp okumak ve açığı kapatmaya çalışmak. İşte bu yaz, her ne kadar çok yeni olmasa da, bir arkadaşım sayesinde keşfettiğim yazarlardan biri de Murat Menteş ve son kitabı Dublörün Dilemması.

Kitap, Nuh Tufan ve İbrahim Kurban’ın sıkı dostluğunu ve kendi başlarına sardıkları püsküllü belayı anlatan çok eğlenceli ve bir o kadar da ilginç bir roman. Nuh Tufan, oldukça zeki, yaratıcı fakat oldukça umursamaz ve bu sebeple hayatla dalgasını geçen bir adamdır. En samimi arkadaşı İbrahim ise tersine çok duyarlı ve hassas bir insandır. Çok zengindir ama parayı da biti kadar sevmez ve o da yaratıcılıkta Nuh kadar aşmış bir kişidir. İşte bu ikili sırf macera olsun diye kalkıştıkları bir işten yırtana kadar akla karayı seçerken biz de bu macerayı zevkle okuruz.

Bence kitap çok akıcı ve eğlenceli bir dille yazılmış ve zaten ilginç olan bir hikaye bir o kadar da iyi kurgulanmış. Beni en çok kitaptaki kahramanların özenle seçilmiş isimleri ve bu kahramanların zihinlerinden geçenler, ve yaptıkları benzetmeler güldürdü. Otobüste, dolmuşta okurken bir yandan kendi kendime sesli sesli gülüp bir yandan da şaşırarak pekçok insanın da dikkatini çekmeyi başardım.

Kitabı okumamış olanlara kesinlikle tavsiye ediyorum. Ayrıca aynı yazarın daha önceden yayınlanmış iki kitabı daha mevcut. Ne yazık ki ben gittiğim her yerde kitapçı kitapçı gezip sormuş olmama rağmen bulamadım. Bulanlar fırsatı kaçırmadan alsın. Beğenmezlerse ben kendilerinden satın alırım 

1 comments:

Nurdan said...

Oyle bir istahla anlatmissin ki, Tr'de olsaydim, sirf bu guzel ve inandirici reklama kanip kitapcidan alirdim, artik bir sonraki bahara kaldi,Paylasim icin tesekkurler, akici romanlari severim :)

Post a Comment