Wednesday, April 29, 2009

Pastane Açması

Bu hafta Pazartesi çayında var olanlar bilirler bu tadı, tadanlardan tam not olan özlediğiniz pastane tadındaki açmalarla başbaşa bırakıyorum sizi.

Denemekten çekinmeyin yaptığınızda vazgeçemeyeceğiniz tarifler arasında şimdiden yerini alacağını garanti ediyorum, o kadar iddialı yani :)





** Verdiğim malzemeden iki tepsi çıkıyor, siz istersniz ölçüyü yarı yarıya azaltabilirsiniz.

Buyrun tarifi

Malzemeler
  • 1 su bardağı ılık süt (Yaklaşık 200 ml)
  • 1,5 su bardağı ılık su
  • 1,5 çay bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı toz maya
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 yumurta (İki sarı üstüne diğerleri içine)
  • 7 çay kaşığı tuz
  • 3 çorba kaşığı mahlep (Bambaşka bir tad veriyor)
  • All Purpose un (Kulak memesi kıvamını yakalayıncaya kadar)
Peynirli Harcın içindekiler
  • 1 cup ezilmiş peynir.
  • 4-5 tane yeşil soğan
  • 2-3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı kırmızı biber
  • 1 yumurta ( isterseniz iki tane de kırabilirsiniz)

Yapılışı

Ilık su, süt, toz maya ve şekeri yoğuracağınız kaba alıp karıştırın, maya gelip karışımı köpük köpük olana kadar bekleyin yaklaşık 5-7 dakika.

Maya geldikden sonra yumurta, tuz, mahlep ve unu katıp kulak memesi yumuşaklığına gelen kadar yoğurun.

Hamurun mayalanması için en az 10-15 dakika hamurun üstü kapalı şekilde bekleyin.


Hamur mayalandıkdan sonra küçük bezeler alıp silindir şekline getirin. Bir ucundan tutup diğer ucu sonuna kadar bükün ve iki ucu birleştirin.

Yağlanmış tepsiye dizin ve hamurun kabarması için yarım saat bekleyin. ( Ben gecenin bir yarısı yaptığım için o kadar bekleyemedim, beklediğinizde iki katına çıkıyor)

Üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörek otuyla süsleyebilirsiniz.

Simit şekli yerine kendi dilediğiniz fakli şekillerde verebilirsiniz. Ben 1 tepsi acma şeklinde diğerini peynirli minik pideler şeklinde yaptım.

Afiyet olsun...

5 comments:

esra çalış said...

Pazartesi çayında yoktum:)ama ben de tam not veriyorum. Ellerine sağlık mutlaka denicem.

Nurdan Ozarslan said...

Tesekkur ederim, tarifi denedikden sonra dusuncelerini paylasirsan sevinirim :)

Anonymous said...

Hamurda maya ya da kabartma tozu olmaması dikkatimi çekti. Bekletince kendi kendine mayalanıyor mu? Sert olmuyor mu? Görüntü süper ama eminim tadı da öyledir:) Ellerinize sağlık.

Nurdan Ozarslan said...

:) Mayayi icindekiler kismina eklemeyi unutmusum, Hemen ekliyorumm

Sagolasin hatirlattigin icin, yapilisinda mayanin nasil gelmesi gerektigini anlatmisim ama, diger kisimda eklemedigimi farketmemistim :))

esra çalış said...

Dün açmadan yaptım. Mahlep koyamadım ama gerçekten çok güzel oldu.

Post a Comment